Thursday, April 7, 2022

A2Z Challenge - Day 6 - Le Français / French

(English translation below)


C’est mon troisième blog post en Français. (La première, et la deuxième)  

Je suis en train d’apprendre la langue. Alors, s’il y a des erreurs, excusez-moi, s'il vous plaît !

J’aime le français. C’est une langue très musicale et ‘douce’. Mais ce n’est pas facile.

J’utilise Duolingo pour apprendre la langue – je passe 15-20 chaque jour après le petit déjeuné. Il y a beaucoup de leçons, et maintenant, j’ai étudié jusqu’à l’unité 5.  

Il y a beaucoup de sites touristiques en France, par exemple, la Tour Eiffel, le musée du Louvre, le Château de Versailles etc. Ils sont tous très célèbres.

Les idées de liberté et de démocratie sont venues de France.

Il y a beaucoup de festivals intéressants en France, par exemple, le fête de la musique, le fête du livre, le fête de la lecture, etc.

La cuisine française est très connue dans le monde entier. Il y a plus de 200 types de fromage là-bas.

Avec un peu de chance, un jour, je visiterai le France !

--------------------

This is my third blog post in French. (The first, the second)

I am learning the language. So, in the case there are errors, please excuse me!

I love French. It’s very ‘musical’ and ‘soft’. But it’s not easy.

I am using Duolingo to learn French. I spend around 15 to 20 minutes daily after breakfast. There are lots of lessons and now I have studied till Unit 5.

There are many tourist attractions in France, for example, Eiffel Tower, Louvre museum, Château de Versailles etc., etc. They are all very famous.

There are many interesting festivals, like music festival, book festival, festival of reading etc.

French cuisine is world famous. There are more than 200 types of cheese there.

Hopefully, I will visit France one day!

--------------------

This post is part of the blogging challenge in April every year, wherein bloggers put up one post a day, from A to Z, every day except Sundays. 

I'm participating in #BlogchatterA2Z. I am also on A2Z April Challenge.

Image credit: Pixabay



10 comments:

  1. Very impressive & keep it coming!

    ReplyDelete
  2. Very impressive indeed. Once upon a time, I had enrolled myself to learn French--but didn't pursue it.
    I love the sound of it too:)

    ReplyDelete
  3. Hari Om
    Bravo, mon ami - un excellent article sur les bases du francais! YAM xx
    G=Guru!

    ReplyDelete
  4. Can't comment as I don't kno french ...but it sounds quite lyrical. Wish to learn some day

    Dropping by from a to z http://afshan-shaik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Vous écrivez si bien Pradeep. Je suis heureux que vous allez visiter la France! Le pays de la France est très belle et les Français sont gentils. Bienvenue chez moi quand vous visiterez Lyon. Au revoir!
    PS: Vous pouvez essayer d’utiliser l’application Reverso pour la conjugaison des verbes et d’autres choses de grammaire

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Anagha - Merci beaucoup! Je ne sais pas quand je pourrai visiter la France. Mais je vous rencontrerai sûrement, quand j'y visite. Et merci pour suggérer l’application reverso.

      Delete
  6. I took French in high school. I don't remember much.

    ReplyDelete
  7. Je suis impressionné par votre expertise en français

    ReplyDelete
  8. Bravo Pradeep pour ce bel article en français ! Je vois que tu as progressé depuis le deuxième billet publié, et tu as du mérite : le français n'est pas une langue facile ;) Alors bravo, et continue !

    ReplyDelete
  9. Enjoying this today very much! I am impressed by your effort to learn French and I applaud it.

    ReplyDelete

I appreciate your comments. Thank you.
If your email ID is enabled in the Blogger profile, I'll reply to your comments via email because you won't have to come back here or look through email notifications to read my reply.
I might copy-paste the replies here if I feel they might be of interest to others as well.
For everyone else, I'll reply here.